Skin ADV

esp
Acerca de   |   Newsletter
Demand & Supply Chain Management Evolution


Supply Chain Glosario

Glosario  >  e  >  e-Procurement  


 

e-Procurement


Fuente: Procurement Glossary
Autor: Paul Rogers
Instituto: CIPS - UK

Cortesía de


 

e-Procurement involves the online conduct of business-to-business procurement processes using web-based applications. The significance of e-Procurement is that it enables buyers to locate potential suppliers, review product choices, select products and make purchasing transactions directly over the Internet.  Typical e-Procurement applications include web-based ERP solutions that automate transactional procurement processes.   e-Sourcing can facilitate the location of potential supply sources, e-Tendering can facilitate simplified quotation and tendering processes, e-Auctions may allow reverse auctions and e-Marketplaces bring together multiple sellers in a single environment.


The significance of e-Procurement is not simply the automation of workflows such as requisitioning, creating purchase orders, and receiving and paying for goods.  e-Procurement solutions change the sourcing process by facilitating the value propositions of multiple suppliers to be accessed in one place and at one time to create a ‘one-stop shop’ for all categories, and reduce the friction involved in traditional commerce.  See also e-Marketplace

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Ofertas de Trabajo
 
Responsable de Logística - Compañía Industrial - Córdoba.
     
     Córdoba  -  PERM  -  Michael Page

Responsable de Compras (h/m) Importante empresa del sector Papelero
     
     Lérida  -  PERM  -  Michael Page

Procurement Manager
     
     Barcelona - Sant Cugat del Vallès  -  PERM  -  Roche

Responsable de Envasado y Expediciones.(h/m) - Compañía agroalimentaria reconocida en su sector.
     
     Sevilla  -  PERM  -  Michael Page

Responsable de Compras (h/m)
     
     Valencia  -  PERM  -  Michael Page

Responsable de Compras y Logística (H/M) - Importante empresa del sector Industrial
     
     Barcelona  -  PERM  -  Michael Page

Director/a de Almacén - Importante empresa multinacional en expansión
     
     Zaragoza  -  PERM  -  Michael Page

Responsable de Aprovisionamiento - Multinacional sector automoción
     
     Guipúzcoa  -  PERM  -  Michael Page

Responsable de Compras - Multinacional sector metal
     
     Vizcaya  -  PERM  -  Michael Page

Supply Planner - Importante compañía Industrial - Córdoba.
     
     Córdoba  -  PERM  -  Michael Page

Responsable de logística y almacén (H/M)
     
     Zaragoza  -  PERM  -  Michael Page

Manager Operaciones (H/M) - Importante empresa Freight Forwarder
     
     Barcelona  -  PERM  -  Michael Page

Interim Purchasing Manager - Hospitality & Catering
     
     Madrid  -  TEMP  -  Michael Page

Supervisor de planta residuos metálicos
     
     Vigo  -  PERM  -  Michael Page

Director de Compras (H/M) - Empresa del sector Industrial especializada en Maquinaria para Alimentación
     
     Barcelona  -  PERM  -  Michael Page



 
           Circular Economy     Industry 4.0     Blockchain 

     Internet of Things     Omni Channel 


Join us on


Noticias y Tendencias
 

Última actualización 6 Mar 2019
Spanish manufacturing sector stagnates during February
   Fuente: Markit Spain Manufacturing PMI ®  -  IHS Markit
Spain 


El 40% de los Paquetes se Entregarán a las Dos Horas en 2028, Según un Estudio de Zebra Technologies

Los responsables omnicanal encuestados anticipan grandes cambios debido a la llegada der drones, vehículos autónomos y entregas externalizadas En respuesta al consumidor online actual que utiliza smartph...


Educación
 

Agenda Local y Regional
 


Recursos
 
JACK WOLFSKIN: 'TGW ha logrado llevarnos de la Edad de Piedra a la Edad Moderna de la logística.'

Todos los productos de JACK WOLFSKIN disfrutan de la tecnología más avanzada y de décadas de experiencia que convierten en realidad su lema "Como en casa fuera de ella". A causa del extraor...

Web-to-Sotore: La “Cryptonita” de los Pure Player

Para aunar la tienda física y la virtual, muchas marcas escogieron web-to-store: es decir, activar al cliente a realizar la compra vía Internet y llevarlo a finalizar su compra en el punto de venta. Otros, ...


Agenda Internacional